• Paweł Banaś, Ewa Kuryluk, wstęp do katalogu, Muzeum Narodowe, Wrocław, VII 1977 • Stephen Bann, wstęp do Ewa Kuryluk: „Human Landscapes”, Middlesbrough Art Gallery, 28 IV – 19 V 1979 • Oswell Blakeston, Kuryluk, Woodstock Gallery, „Arts Review”, Londyn, 20 VI 1970 • Genevieve Bréerette, Ewa Kuryluk: Mélanges, „Le Monde”, 24 XI 1974 • Klaus Colberg, Wenn die Fäden in den Raum greifen, „Mannheimer Morgen”, 10 VIII 1985 • Bogusław Deptuła, Czułość Veraikonu, „Zeszyty Literackie”, 9 (29), 1990 • Alicja Drwęska, Letnie wystawy polskie, „Tydzień Polski”, London, 1 X 1977 • Rosa Faccaro, Officiantes, „Il Clarin”, Buenos Aires, 11 X 1986 • Dorota Folga-Januszewska, Perspektywa, Iluzja, Iluzjonizm katalog, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1981 • Thomas Frick, Eva Kuryluk and Bart Uchida in Mobius, „Art in America”, X 1987 • Hector Giuffré, Ewa Kuryluk, Un nuevo espacio escultórico, „Criterio”, Buenos Aires, VI 1984 • Grace Glueck, Ewa Kuryluk, „The New York Times”, 13 IV 1984 • Jorge Glusberg, Las membranas de la memoria de Ewa Kuryluk, Centro de Arte y Communicación, Buenos Aires, X 1986 • Elżbieta Grabska Na marginesie wystawy Ewy Kuryluk, wstęp do katalogu, BWA, Kielce, czerwiec 1981. Wersja angielska w The Fabric of Memory. Ewa Kuryluk: Cloth Works 1978–1987, Wilmette, Illinois: Formations, 1987 • Halina Grubert, W pracowniach Ewy Kuryluk i Krystiany Robb-Narbutt, „Express Wieczorny”, 22 X 1976 • Tomasz Gryglewicz, Ekspresja i synteza, „Magazyn Kulturalny”, Kraków, nr 1, 1976 • Maciej Gutowski, Labirynt, „Kultura”, Warszawa, 9 II 1980 • Ewa Han, Dzieło i odbiorca, „Odra”, Wrocław, IV 1978 • John Harvey, wstęp do Ewa Kuryluk Paintings & Prints, Richard Bradley Atelier, Billingford, V – VI 1972 • Magdalena Hniedziewicz, Zapis, szkic, dzieło, „Kultura”, Warszawa, 22 IV 1979 • Eva Hoffman, From Poland, a New Breed of Emigre, „The New York Times Magazine”, 20 V 1984 • Margareth Hoggarth, Ewa Kuryluk, „Arts Review”, Londyn, 27 IV 1979 • Kathy Hufhines, State of the Art, „The Boston Phoenix”, 10 II 1987 • Irena Jakimowicz, wstęp do Dokumenty Rzeczywistości, katalog, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1979 • Rzecz o rysunku, „Sztuka i Myśl”, katalog, III Międzynarodowe Triennale Rysunku, Wrocław, 1981 • W. E. Johnson, A Pole Apart, „The Northern Echo”, Middlesborough, 18 V 1979 • Jacek Juszczyk, Krajobrazy wewnętrzne, „Gazeta Zachodnia”, Poznań, 19 V 1977 • Kinga Kawalerowicz, Ewa Kuryluk, „Razem”, Warszawa, 10 VI 1979 – Rodowód pokolenia, „Kultura”, Warszawa, 30 IX 1979 – Malarstwo emocjonalne, „Kultura”, Warszawa, 17 IV 1977 – Ewa Kuryluk, „Nowy Wyraz”, Warszawa, 10 (1979) – Utrwalone przez Ewę Kuryluk, „Kultura”, Warszawa, 16 XI 1980 – Ogród poznania, „Kultura”, Warszawa, 26 VII 1981 – Rodowód Pokolenia, My – dzisiaj. O sztuce pokolenia lat siedemdziesiątych, katalog, Poznań, 1993 • Janet Koplos, World Wide Webs, „Art in America”, 2 (1996) • Jan Kott, Villa dei Misteri, „Nowy Dziennik”, Nowy Jork, 5 IV 1984 – Wniebowzięcie Ewy Kuryluk, „Zeszyty Literackie”, 4 (16), 1986; przedruk w My – dzisiaj, wersja angielska w The Fabric of Memory • Milena Lamarova, The12th International Biennial of Tapestry, „American Craft”, X–XI 1985 • Elżbieta Małkowska-Bator, Niecodzienna codzienność, „Literatura”, Warszawa, 26 IV 1979 – Wystawa wspomnień, „Literatura”, 16 X 1980 • Cynthia Jaffee McCabe, Immigrants and Refugees: The Internationalization of American Art, „The American Experience Contemporary Immigrant Artists”, katalog, New York: Independent Curators Incorporated, 1985 • Dorota Monkiewicz, Ewa Kuryluk w „Ars Erotica”, katalog, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1994 • Agnieszka Morawińska, Artystki polskie, katalog, Muzeum Narodowe, Warszawa, 1991 – Polish Women Artists, Voices of Freedom: Polish Women Artists and the Avant-Garde, 1880–1990, katalog, The National Museum of Women in the Arts, Waszyngton, 1991 • Stefan Morawski, O niby – realistach – adiutantach Nowego Wieku, „Sztuka”, 5-6 (1979) • Sally Moren, Painter Leaves Color for Line Drawing on Draped Cloth, „Princeton Weekly Bulletin”, 15 IV 1985 • Terrence Mullaly, More Enterprise Outside London, „The Daily Telegraph”, 5 V 1979 • Andrzej Osęka, Dwie wystawy, „Tygodnik Demokratyczny”, Warszawa, 24 VI 1973 – Zärtlichkeit und Kälte, „Polen” 7 (1975) – Malarstwo nie uładzone, „Tygodnik Demokratyczny”, Warszawa, 4 IV 1976 • Joanna Paszkiewicz, Kruchość Czterech Ścian, rozmowa z Ewą Kuryluk, „Sztuka”, 5-6 (1979) • Mieczysław Porębski, Tableaux de Ewa Kuryluk, wstęp do katalogu, Galerie Lambert, Paris, XI 1974 – Ewa Kuryluk w (in) Pożegnanie z krytyką, Wydawnictwo Literackie, Kraków, 1983 • Eilen Roche, Metaphor for Caring, „Sojourner”, Cambridge, II 1982 • Zofia Romanowiczowa, Silva rerum Galerie Lambert, „Wiadomości”, Londyn, 15 VII 1979 • Jessica Scarborough, Ewa Kuryluk, „Art New England”, II 1982 – Ewa Kuryluk: Distillations in Fiber, „Fiberarts”, III - IV 1985 • Bożena Shallcross, Ewa Kuryluk: Skinscripts Chronicle the Body’s Journey, „Fiberarts”, 1991 • Joan Shepard, Fabric of Their Lives On View, „Daily News”, New York, 31 III 1984 • Helen Shlien, Ewa Kuryluk: Artist of Memory, „Fiberarts”, 1988 • Wanda Siedlecka, Zamiast polemiki, „Kultura”, Warszawa, 29 III 1981 • Wojciech Skrodzki, Realność cienia, „Projekt”, Warszawa, 4 (1980) • Juliet Standing, Ewa Kuryluk, Richard Bradley Atelier, „Arts Review”, London, 3 VI 1972 • Christine Temin, Facing Our Common Fate. Ewa Kuryluk. A Room of Memories at Helen Shlien Gallery, „The Boston Globe”, 8 I 1982 – Polish Artist Waits and Hopes, „The Boston Globe”, 8 I 1982 – Best, „The Boston Globe”, 26 XII 1982 • Hugo Verlomme, D’un ghetto l’autre, „Le Quotidien de Paris”, 9 XI 1974 • Albion Dieguez Videla, Ewa Kuryluk: la impressión del cuerpo, „La Prensa”, Buenos Aires, 12 X 1986 • Edmund White, Strong Stuff, wstęp do katalogu Villa dei Misteri, Art in General, Nowy Jork, 31 III – 28 IV 1984; przedruk w „The Ontario Review”, 1985, i „Textile Sculpture”, Musée des Beaus Arts, Lozanna, VI – IX 1985 WYWIADY • Krzysztof Biedrzycki, Kultura to rozmowa, która nigdy się nie kończy, „Na Głos” 8 (33), 1992 • Michael March, The Difference Between the Planet Venus and the Moon, „XXIst Century”, 1992 • Janusz Miliszkiewicz, Rozmowa z Ewą Kuryluk, „Pani” 12 (27), Warszawa, 1992 • David Miller, Coversation with Ewa Kuryluk, „Mobius Newsletter”, 4 (4) 1987 • Dialogue With Ewa Kuryluk, „Sojourner”, Cambridge, 4 XII 1982 TEKSTY O WŁASNEJ TWÓRCZOŚCI • Who’s Afraid of the Little Red Mouse, „The Village Voice”, 28 XII 1982 • On My Artistic Development Leading To Drawing On Fabrics, „Leonardo”, 14 (4), 1981 • Listy do W. Skrodzkiego, „Utrwalone”, katalog, Galeria Krytyków, Warszawa, 1980 • Rysunek na materiale, „Rysunki i komentarze”, katalog, Muzeum Okręgowe, Radom, IV – VI 1980 • Paintings, „TR”, London 4, 1979 • W czterech ścianach, katalog, Ściana Wschodnia, Warszawa, II 1979 • About My Work, “Skira Annual”, 4, Geneva, 1978 • Ewa Kuryluk, Tomasz Ciesielski, Marek Konieczny i Jan Stanisław Wojciechowski, O jarmarkach, domach towarowych i sztuce „Literatura”, Warszawa, 26 X 1978 • Ewa Kuryluk, Wojciech Skrodzki, Kazimierz Wójcicki, Mikrokosmos w lustrzanej karoserii, „Więź”, Warszawa, nr 7-8, 1978 • W kręgu ludzkich krajobrazów, katalog Galeria Nowa, Poznań, 1977 • Geneza obrazu. Zamiast wstępu i sformułowań programowych, „Ewa Kuryluk”, Pryzmat, Kraków, 1975 • Cykl romantyczny: człekopejzaże – Cykl realistyczny: ekrany, Galeria Współczesna, Warszawa, V 1973 • Drawritings, „Formations”, 5 (3), 1990
|