• Pawel Banas, Ewa Kuryluk, preface to catalogue, National Museum in Wroclaw, July 1977
• Stephen Bann, Ewa Kuryluk: „Human Landscapes”, Middlesbrough Art Gallery, 28 April – 19 May 1979
• Oswell Blakeston, Kuryluk, Woodstock Gallery, „Arts Review”, London, 20 June 1970
• Genevieve Bréerette, Ewa Kuryluk: Mélanges, „Le Monde”, 24 November 1974
• Klaus Colberg, Wenn die Fäden in den Raum greifen, „Mannheimer Morgen”, 10 August 1985
• Boguslaw Deptula, Czulosc Veraikonu, „Zeszyty Literackie”, 9 (29), 1990
• Alicja Drweska, Letnie wystawy polskie, „Tydzien Polski”, London, 1 October 1977
• Rosa Faccaro, Officiantes, „Il Clarin”, Buenos Aires, 11 October 1986
• Dorota Folga-Januszewska, Perspektywa, Iluzja, Iluzjonizm, preface to catalogue, April – May 1981
• Thomas Frick, Eva Kuryluk and Bart Uchida in Mobius, „Art in America”, October 1987
• Hector Giuffré, Ewa Kuryluk, un nuevo espacio escultorico, „Criterio”, Buenos Aires, June 1984
• Grace Glueck, Ewa Kuryluk, „The New York Times”, 13 April 1984
• Jorge Glusberg, Las membranas de la memoria de Ewa Kuryluk, Centro de Arte y Communicacion Buenos Aires, 1986
• Elzbieta Grabska Na marginesie wystawy Ewy Kuryluk, Ewa Kuryluk: Textile Works, BWA, Kielce, June 1981. English translation The Fabric of Memory. Ewa Kuryluk: Cloth Works 1978–1987, Wilmette, Illinois: Formations, 1987
• Halina Grubert, W pracowniach Ewy Kuryluk i Krystiany Robb-Narbutt, „Express Wieczorny”, 22 October 1976
• Tomasz Gryglewicz, Ekspresja i synteza, „Magazyn Kulturalny”, Cracow, 1-1976
• Maciej Gutowski, Labirynt, „Kultura”, Warsaw, 9 February 1980
• Ewa Han, Dzielo i odbiorca, „Odra”, Wroclaw, IV-1978
• John Harvey, preface to Ewa Kuryluk Paintings & Prints, Richard Bradley Atelier, Billingford, May – June 1972
• Magdalena Hniedziewicz, Zapis, szkic, dzielo, „Kultura”, Warszawa, 22 April 1979
• Eva Hoffman, From Poland, a New Breed of Emigre, „The New York Times Magazine”, 20 May 1984
• Margareth Hoggarth, Ewa Kuryluk, „Arts Review”, London, 27 April 1979
• Kathy Hufhines, State of the Art, „The Boston Phoenix”, 10 February 1987
• Irena Jakimowicz, preface to Dokumenty Rzeczywistosci, exhibition catalogue, National Museum, Warsaw, 1979
• Rzecz o rysunku, „Sztuka i Mysl”, catalogue, 3rd International Drawing Triennale, Wroclaw, 1981
• W. E. Johnson, A Pole Apart, „The Northern Echo”, Middlesborough, 18 May 1979
• Jacek Juszczyk, Krajobrazy wewnetrzne, „Gazeta Zachodnia”, Poznan, 19 May 1977
• Kinga Kawalerowicz, Ewa Kuryluk, „Razem”, Warszawa, 10 June 1979
– Rodowod pokolenia, „Kultura”, Warszawa, 30 September 1979
– Malarstwo emocjonalne, „Kultura”, Warszawa, 17 April 1977
– Ewa Kuryluk, „Nowy Wyraz”, Warszawa, 10-1979
– Utrwalone przez Ewe Kuryluk, „Kultura”, Warszawa, 16 November 1980
– Ogrod poznania, „Kultura”, Warszawa, 26 July 1981
– Rodowod Pokolenia, My – dzisiaj. O sztuce pokolenia lat siedemdziesiatych, exhibition catalogue, Poznan, 1993
• Janet Koplos, World Wide Webs, „Art in America”, 2 (1996)
• Jan Kott, Villa dei Misteri, „Nowy Dziennik”, Nowy Jork, 5 April 1984
– Wniebowziecie Ewy Kuryluk, „Zeszyty Literackie”, 4 (16), 1986; reprinted in My – dzisiaj, English translation in The Fabric of Memory
• Milena Lamarova, The 12th International Biennial of Tapestry, „American Craft”, October–November 1985
• Elzbieta Malkowska-Bator, Niecodzienna codziennosc, „Literatura”, Warszawa, 26 April 1979
– Wystawa wspomnien, „Literatura”, 16 October 1980
• Cynthia Jaffee McCabe, Immigrants and Refugees: The Internationalization of American Art, „The American Experience Contemporary Immigrant Artists”, New York: Independent Curators Incorporated, 1985
• Dorota Monkiewicz, Ewa Kuryluk, „Ars Erotica”, exhibition catalogue, National Museum, Warsaw, 1994
• Agnieszka Morawinska, Artystki polskie, exhibition catalogue, National Museum, Warsaw, 1991
– Polish Women Artists, Voices of Freedom: Polish Women Artists and the Avant-Garde, 1880–1990, exhibition catalogue, The National Museum of Women in the Arts, Washington, DC, 1991
• Stefan Morawski, O niby – realistach – adiutantach Nowego Wieku, „Sztuka”, 5-6 (1979)
• Sally Moren, Painter Leaves Color for Line Drawing on Draped Cloth, „Princeton Weekly Bulletin”, 15 April 1985
• Terrence Mullaly, More Enterprise Outside London, „The Daily Telegraph”, 5 May 1979
• Andrzej Oseka, Dwie wystawy, „Tygodnik Demokratyczny”, Warszawa, 24 April 1973
– Zärtlichkeit und Kälte, „Polen” 7 (1975)
– Malarstwo nie uladzone, „Tygodnik Demokratyczny”, Warszawa, 4 April 1976
• Mieczyslaw Porebski, Tableaux de Ewa Kuryluk, preface to catalogue, Galerie Lambert, Paris, November 1974
– Ewa Kuryluk in Pozegnanie z krytyka, Wydawnictwo Literackie, Cracow, 1983
• Eilen Roche, Metaphor for Caring, „Sojourner”, Cambridge, February 1982
• Zofia Romanowiczowa, Silva rerum Galerie Lambert, „Wiadomosci”, London, 15 July 1979
• Jessica Scarborough, Ewa Kuryluk, „Art New England”, February 1982
– Ewa Kuryluk: Distillations in Fiber, „Fiberarts”, March - April 1985
• Bozena Shallcross, Ewa Kuryluk: Skinscripts Chronicle the Body’s Journey, „Fiberarts”, 1991
• Joan Shepard, Fabric of Their Lives On View, „Daily News”, New York, 31 III 1984
• Helen Shlien, Ewa Kuryluk: Artist of Memory, „Fiberarts”, 1988
• Wanda Siedlecka, Zamiast polemiki, „Kultura”, Warszawa, 29 III 1981
• Wojciech Skrodzki, Realnosc cienia (The Reality of Shadow), „Projekt”, Warszawa, 4 (1980)
• Juliet Standing, Ewa Kuryluk, Richard Bradley Atelier, „Arts Review”, London, 3 June 1972
• Christine Temin, Facing Our Common Fate. Ewa Kuryluk. A Room of Memories at Helen Shlien Gallery, „The Boston Globe”, 8 January 1982
– Polish Artist Waits and Hopes, „The Boston Globe”, 8 January 1982
– Best, „The Boston Globe”, 26 December 1982
• Hugo Verlomme, D’un ghetto l’autre, „Le Quotidien de Paris”, 9 November 1974
• Albion Dieguez Videla, Ewa Kuryluk: la impression del cuerpo, „La Prensa”, Buenos Aires, 12 October 1986
• Edmund White, Strong Stuff, Villa dei Misteri, Art in General, New York, 31 III – 28 IV 1984; reprinted in „The Ontario Review”, 1985, and „Textile Sculpture”, catalogue, Musée des Beaus Arts, Lausanne, June – September 1985
INTERVIEWS
• Dialogue With Ewa Kuryluk, „Sojourner”, Cambridge, 4 December 1982
• Krzysztof Biedrzycki, Kultura to rozmowa, ktora nigdy sie nie konczy, „Na Glos” 8 (33), 1992
• Michael March, The Difference Between the Planet Venus and the Moon, „XXIst Century”, 1992
• Janusz Miliszkiewicz, Rozmowa z Ewa Kuryluk, „Pani” 12 (27), Warszawa, 1992
• David Miller, Coversation with Ewa Kuryluk, „Mobius Newsletter”, 4 (4) 1987
• Joanna Paszkiewicz, Kruchosc Czterech Scian, „Sztuka”, 5-6 (1979)
WRITINGS BY THE ARTIST
• Who’s Afraid of the Little Red Mouse, „The Village Voice”, 28 December 1982
• On My Artistic Development Leading To Drawing On Fabrics, „Leonardo”, 14 (4), 1981
• Listy do W. Skrodzkiego (Letters to W. Skrodzki), exhibition catalogue, Galeria Krytykow, Warsaw, 1980
• Rysunek na materiale, „Rysunki i komentarze”, exhibition catalogue, Muzeum Okregowe, Radom, April – June 1980
• Paintings, „TR”, London 4, 1979
• W czterech scianach (Within The Four Walls), exhibition catalogue, Sciana Wschodnia, Warsaw, February 1979
• About My Work, “Skira Annual”, 4, Geneva, 1978
• Ewa Kuryluk, Tomasz Ciesielski, Marek Konieczny i Jan Stanislaw Wojciechowski, O jarmarkach, domach towarowych i sztuce, „Literatura”, Warsaw, 26 October 1978
• Ewa Kuryluk, Wojciech Skrodzki, Kazimierz Wojcicki, Mikrokosmos w lustrzanej karoserii, „Wiez”, Warsaw, 7-8, 1978
• W kregu ludzkich krajobrazow, exhibition catalogue, Galeria Nowa, Poznan, 1977
• Geneza obrazu. Zamiast wstepu i sformulowan programowych, „Ewa Kuryluk”, Galeria Pryzmat, Cracow, 1975
• Cykl romantyczny: czlekopejzaze – Cykl realistyczny: ekrany (Romantic Cycle: Human Landscapes – Realistic Cycle: Screens), „Ewa Kuryluk”, exhibition catalogue, Galeria Wspolczesna, Warsaw, May 1973
• Drawritings, „Formations”, 5 (3), 1990
|